Bestanden (foto's) opnemen in database
Sabine
2011-11-29 08:09:42 UTC
In een access-bestand kan je bestanden (foto's pdf's etc) toevoegen, maar
dan groeit het access-bestand net zo snel als je bestanden toevoegt.
Momenteel verklein ik mijn foto's tot enkele Kb's, maar vroeg of laat krijg
ik een probleem

Ik zoek iets waardoor de betreffende foto's en pdf's niet in het
databasebestand zelf komen maar ergens in een map gedropt worden (geen
hyperlink)

Ik heb gezien dat het gratis stamboom-programma Aldfaer ( www.aldfaer.nl )
dit uitstekend geregeld heeft, wanneer je bij een persoon bestanden
toevoegt, dan komen die in de map C:\Program Files\Aldfaer\Materiaal
terecht.
Je kan de fotos dan bekijken in het programma zelf, zonder dat het de
database belast

Ik zoek dus iets gelijkaardigs, maar dan voor een klantenbestand

Wie kan mij zeggen welk programma hiervoor geschikt is
Ik kan zelf niet programmeren (een beetje access en excel lukt nog net)
Ron Speerstra
2012-10-08 15:15:01 UTC
Post by Sabine
[...]
Maak linken in een Access DB naar een map met de bestanden.
Of maak een map onder de DB Map BV voor piet en voor jan.
En leg daar de linken in een table naar de Piet bestanden en naar de Jan bestanden. Kun je gelijk een memo erbij zetten.

Gr Ron$