Subformulier open met Dubbelklikken
Gerrit
2004-07-01 21:09:55 UTC
Normaal open je een subformulier in een hoofdformulier.
Maar nu wil ik een Subformulier openen in een bepaald veld
waar ik op dubbelklik.
Het openen van het subformulier gaat goed.
Maar het relatienummer wordt niet toegevoegd
bij het openen van dit Subformulier.

In het hoofdformulier is het veld Relnum
en in het Subformulier is het ook Relnum
dus 1:veel
De vraag is hoe los ik dit op, wanneer ik
het Subformulier open dat er dan ook het Relnum wordt
toegevoegd in het Subformulier.
Gerrit
Corné
2004-07-03 10:41:27 UTC
Hallo Gerrit,

Normaal gesproken is een subformulier een formulier wat in een
hoofdformulier staat waarvan de subvelden(Subform) en de
hoofdvelden(Hoofdform) gekoppeld zijn met hetzelde ID nummer. Bijv.
Form_Orders met daarin een Subform Order_Details (orderregels)

Je kunt hooguit het Subformlier verbergen of weer zichtbaar maken.
Bijv. In je hoofd formulier de gebeurtenis : "Bij Aanwijzen (OnCurrent)"
====
If Me.sfrmJeSubForm.Form.RecordsetClone.RecordCount = 0 Then
Me.sfrmJeSubForm.Visible = False
Else
Me.sfrmJeSubForm.Visible = True
End If
====

Succes Corné
Gerrit
Gerrit
2004-07-03 12:39:51 UTC
Corné,

Ik heb het anders opgelost.
Bij het openen van het subformulier geef ik de
standaardwaarde mee van het hoofdformulier.
Dus bij open van subformulier staat de standaardwaarde op:
=[form]![hoofdformulier]![veld]

Nu nog even een ander vraagje.
Ik wil in het subformulier maar een record toevoegen, hoe
kan ik het afvangen, dat er autom. een 2e record wordt
aangemaakt.
.
Corné
2004-07-04 00:17:53 UTC
Hallo Gerrit,

Ik begrijp niet goed wat je precies wilt bereiken. Je opent een subform
Waarvan je standaardwaarde meegeeft via het dubbelklikken in een
hoofdformulier.
1) je hoeft een subform niet te openen
2) je kunt beide formulieren direct koppelen (sub en hoofdvelden)
3) je wil in het subform wat normaal gezien op een tabel is gebaseerd maar
voorzien van een record.

Maar goed .
Zoiets iets is dan misschien een oplossing.

In je hoofdform "bij aanwijzen":
=======
Private Sub Form_Current()
Me.sfrmDetails.Form.AllowAdditions = True
If Me.sfrmDetails.Form.RecordsetClone.RecordCount > 0 Then
Me.sfrmDetails.Form.AllowAdditions = False
End If
End Sub
======

In je subform "na Bijwerken" :